Hallo zusammen,
das gleiche Problem habe ich mit FCT und DHL-Versand im Moment auch. Freitag früh kam Versandbestätigung mit Sendungsnummer (auch so eine wie von lapis), eine Stunde später dann folgende E-Mail:
Dear customer:
Thanks for your order from FCT .
We write to tell that your package was return us by DHL ,Because they have problems to ship your country , Only EMS does ,We want to know if we can resend your package by EMS , Waiting for your ealy reply .
Best wishes!
Nachdem ich auf Versand mit DHL bestanden habe oder ansonsten die Bestellung stornieren möchte, erhielt ich gestern dann die folgende Antwort:
Dear customer :
sorry, we tried it again, the same result.
because recently DHL is terrible and less efficient; the most important of all, the package sent by DHL may not pass customs check. you know, customs check is special strict in this period.
and EMS is fast shipping method too, normally it cost 15 days in transport.
if you still insist in shipping via DHL, we would like to cancel the order directly, because that caused too much trouble already.
looking forward to your confirmation.
best regards
Mal schauen, ob ich wenigstens bald mein Geld von FCT zurück bekomme und dann nach den Neujahrs-Ferien eben in einem anderen Shop bestellen kann. Schade, bisher war ich mit FCT zufrieden, aber nun werde ich mir weitere Bestellungen da wohl genau überlegen.
Viele Grüße
georgiana