A
altmann
Guest
Schonmal gewundert, wieso alle Produkte bei Gearbest im Shop immer eine recht gute Bewertung angezeigt bekommen?
Bei einem kurzen Check der Seite konnte ich bei keinem Produkt ein Gesamtrating von weniger als vier Sternen finden. Dies liegt scheinbar daran, dass schlechte Bewertungen erst gar nicht veröffentlicht werden.
Ich wollte gerade vor meiner nächsten Bestellung noch ein paar alte Bestellungen bewerten um Punkte zu sammeln. Dabei war auch ein USB-Ladeadapter. Hatte ich schon vor einigen Wochen bekommen. Die Qualität war Schrott, dass Ding viel zu eng gebaut für Schuko-Dosen. Ging nur mit Gewalt rein, und dann sind direkt die Beine gebrochen. Also ein Fall für die Tonne. Da das Ding nur ca. 2 Euro gekostet hat, habe ich da auch nicht reklamiert. War mir zu blöd für den Betrag da hinterher zu rennen.
Wollte auf jedenfall gerade eine entsprechende Bewertung abgeben. Overall Rating hatte ich mit 1 von 5 Sternen angegeben.
Ein paar Minuten nach Abgabe des Reviews erhielt ich folgende Mail per Ticketsystem:
Ich will aber garnicht reklamieren oder sonstwas, sondern einfach Leuten meine Erfahrung mit dem Produkt mitteilen. Dafür sollten Reviews ja da sein.
Mein negatives Review wurde selbstredend natürlich NICHT von GB veröffentlicht.
Ist also scheinbar normal, dass schlechte / kritische Kundenerfahrungen bei den Produkten nicht veröffentlich werden. Dementsprechend sind die "Customer Reviews" bei Gearbest nichts wert.
Schade dass @Gearbest diese Intransparenz scheinbar nötig hat.
Bei einem kurzen Check der Seite konnte ich bei keinem Produkt ein Gesamtrating von weniger als vier Sternen finden. Dies liegt scheinbar daran, dass schlechte Bewertungen erst gar nicht veröffentlicht werden.
Ich wollte gerade vor meiner nächsten Bestellung noch ein paar alte Bestellungen bewerten um Punkte zu sammeln. Dabei war auch ein USB-Ladeadapter. Hatte ich schon vor einigen Wochen bekommen. Die Qualität war Schrott, dass Ding viel zu eng gebaut für Schuko-Dosen. Ging nur mit Gewalt rein, und dann sind direkt die Beine gebrochen. Also ein Fall für die Tonne. Da das Ding nur ca. 2 Euro gekostet hat, habe ich da auch nicht reklamiert. War mir zu blöd für den Betrag da hinterher zu rennen.
Wollte auf jedenfall gerade eine entsprechende Bewertung abgeben. Overall Rating hatte ich mit 1 von 5 Sternen angegeben.
Ein paar Minuten nach Abgabe des Reviews erhielt ich folgende Mail per Ticketsystem:
Dear customer,
Thank you for placing an order with Gearbest. We have checked your review and it has come to our attention that you were not fully satisfied with your shopping experience on Gearbest.com. We are sincerely sorry to hear about this and would like to work together with you to resolve the issue to your satisfaction.
Below are some issues that you may have experienced, please follow the instructions and provide us with extra details so that we may assist you in resolving your issue in a timely manner.
For quality issues:
1. Please describe the problem you are experiencing with your item in detail.
2. Please provide us with the item code indicated on the outer package.
3. Please send us clear pictures of any defects with the item.
4. Where possible please take a video of the issue with the product and send the video as an email attachment to: support@gearbest.com. Please let us know that you have sent a video in your reply to this ticket.
Please let us know if you have already tried to remedy the issue and how you have gone about doing this.
For delivery issues:
- Please tell us the order number and the item number of the undelivered item.
For all other issues:
- Please tell us the problem in detail, including the order number and item number of the product.
Before replying to this ticket please also kindly check our warranty here: http://www.gearbest.com/about/warranty-and-return.html
If you have problems with more than one order, please submit an additional ticket here: https://support.gearbest.com/ticket/ticket/index. We will reply to your message within 24 hours.
Please kindly ignore this ticket if your issue has been resolved or is being dealt with by the support center.
We will do our best to help you resolve your issue and look forward to hearing your feedback.
Best Regards
Support Center
Gearbest Customer Service
http://www.gearbest.com/
Thank you for placing an order with Gearbest. We have checked your review and it has come to our attention that you were not fully satisfied with your shopping experience on Gearbest.com. We are sincerely sorry to hear about this and would like to work together with you to resolve the issue to your satisfaction.
Below are some issues that you may have experienced, please follow the instructions and provide us with extra details so that we may assist you in resolving your issue in a timely manner.
For quality issues:
1. Please describe the problem you are experiencing with your item in detail.
2. Please provide us with the item code indicated on the outer package.
3. Please send us clear pictures of any defects with the item.
4. Where possible please take a video of the issue with the product and send the video as an email attachment to: support@gearbest.com. Please let us know that you have sent a video in your reply to this ticket.
Please let us know if you have already tried to remedy the issue and how you have gone about doing this.
For delivery issues:
- Please tell us the order number and the item number of the undelivered item.
For all other issues:
- Please tell us the problem in detail, including the order number and item number of the product.
Before replying to this ticket please also kindly check our warranty here: http://www.gearbest.com/about/warranty-and-return.html
If you have problems with more than one order, please submit an additional ticket here: https://support.gearbest.com/ticket/ticket/index. We will reply to your message within 24 hours.
Please kindly ignore this ticket if your issue has been resolved or is being dealt with by the support center.
We will do our best to help you resolve your issue and look forward to hearing your feedback.
Best Regards
Support Center
Gearbest Customer Service
http://www.gearbest.com/
Mein negatives Review wurde selbstredend natürlich NICHT von GB veröffentlicht.
Ist also scheinbar normal, dass schlechte / kritische Kundenerfahrungen bei den Produkten nicht veröffentlich werden. Dementsprechend sind die "Customer Reviews" bei Gearbest nichts wert.
Schade dass @Gearbest diese Intransparenz scheinbar nötig hat.