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Gearbest Tablet / Akku / Retoure und jetzt ?....

Hawasch

New Member
...was mich noch wundert die Postfrau hat nach Eingabe der Daten wohl den Hinweis bekommen (iss wohl was aufgeploppt) das ich derzeit mindesten 14 - 25 Tage Versand kalkulieren müsse....also eher 25 Tage ....per Flieger????.....nun denn.... meld mich gleich wenns wieder da ist :)
 
H

Herr Doctor Phone

Guest
wir sind zwar export weltmeister, aber eher große güter.
es kommen mehr und mehr artikel aus billigländer, wärend wir unsere maschine exportiern.
von daher werden kleinere güter nicht so schnell exportiert wie sie bei uns ein schwemmen.

aber nichts desto trotz, es braucht gut und gerne 1 bis 2 wochen bis es dort angekommen ist (vergiss aber auch nicht den dortigen zoll und die abholrate der shops die ihre waren abholen und verteilen)

-
 

Hawasch

New Member
...wollte euch ja ein bisserl auf dem Laufenden halten...Inzwischen bin ich glaub am Flughafen :)....

upload_2017-5-20_5-52-24.png


Ne Chinesische Tracking Nr. hab ich auch .....Abfrage über die China Post Homepage geht auch....letzter Eintrag von der Tracking Seite

upload_2017-5-20_5-52-58.png


Denke jetzt gilts....oder iss schon durch ?....und was ist DEROD (Location ?)...gefunden...Kürzel für Rodgau :)

Spannender als das derzeitige TV Programm auf jeden Fall....
 

Hawasch

New Member
Ne war Kürzel für Rodgau....Schwups isses in China angekommen......:)...wär hätts gedacht und auch Paypal wird aktiv möchten den Sendebeleg gescannt und Anschriftenaufkleber (zum Glück hab ich alles fotografiert).....jetzt bin ich mal gespannt wies weitergeht...sollte doch noch alles gut werden ??....geht immerhin um ca 500 Euronen (mit der Senderei)
 

Anhänge

gsmfrank

Alter Sack
Wird gut...
GB wird es erst mal nicht finden und zicken (meine Erfahrung) aber das ist egal.
PayPal wird nach der Übersendung der Belege den Kaufpreis erstatten.
Der Kampf beginnt dann mit der Erstattung der Rücksendekosten von GB, das macht PayPal nicht.
Da musst Du bei GB Geduld haben und hartnäckig bleiben.
 
H

Herr Doctor Phone

Guest
ha super, ist es mal "durchgeschlupft" beim zoll röntgen :)
da war aber viel glück im spiel, aber es bleibt sicher eine ausnahme.

viel glück weiterhin :)

doc

-
 

Hawasch

New Member
Hallöchen....25 Euronen hab ich schon :Mauridia:

Jetzt wirds aber nochmal gut.....

17track zeigt mir aktuell an UNDELIVERED :(

Konnte wohl nicht zugestellt werden :search:

Hab natürlich gleich nochmal die Adresse des Aufklebers mit den übermittelten Anschriften von Gearbest + Paypal verglichen passt....habs sogar mit Schreibmaschine getippt....ist das Ding mit Band u. Tasten und so :smoke:

Bin ich mal gespannt ob mir das Glück weiterhin hold bleibt, Paypal hat sich auch noch nicht gemeldet....denke das kommt aber noch...hoff ich :popcorm2:

Grüßle
 
H

Herr Doctor Phone

Guest
aus einem anderen thread wissen wir das pakete nicht täglich abgeholt werden, sondern bei einem lokalen empfänger darauf warten 1-2 wöchendlich abgeholt/versendet werden.

doc

-
 

Hawasch

New Member
Ahhhhhh... o.k. Alarm zurück dann warte ich noch ein bisschen wäre eh fast zu schnell ....:).... Bin vielleicht auch etwas dünnhäutig gerade ....
 

gsmfrank

Alter Sack

Hawasch

New Member
So guten Morgen :)...

Also Paypal hat mir Heute den reinen Kaufpreis erstattet. Ein größeres Schadensereignis ist erst einmal abgewendet :smoke: Das Paket liegt wohl immer noch in China bereit, Tracking verändert sich nicht mehr.

Status immer noch undeliveres. Habe inzwischen mit Gearbest Kontakt aufgenommen u. sie darauf hingewiesen, dass das Paket wartet. In ihrer bekanten Art meinten sie nur....wird schon.....

Der derzeitige Verlust hält sich mit der Paypal Erstattung und Erstattung von Rücksendegebühren in Grenzen.

Den Verlust hol ich mir noch von Gearbest :pleasantry:.....da bleib ich mal dran. Werde natürlich nachberichten......

Nachdem der erste Schreck vorüber ist...überleg ich mir grad....das ich ja jetzt wieder ein Tablet brauche :pardon:......
 

Hawasch

New Member
:kaffeemgn:Am 04.06 wurde nun das Paket zugestellt...alle Trackings zeigen grün :)....auf Nachfrage meinerseits kann Gearbest den Empfang - noch - nicht bestätigen..:spiteful:....sie suchen noch....melden sich wieder.

Also irgendwie kann das doch auch nicht sein, dass bei Retouren immer das gleiche Muster durchgeboxt wird....hab ich hier doch schon mal alles gelesen.....irgendwie lächerlich....vielleicht spricht das aber auch für die Abläufe....sicher nicht für Professionalität

Hab ihnen mal alle scans in Landessprache geschickt...geh mal davon aus das das auch nix bringt...WILL MEINE 19 Euro :victory:
 

gsmfrank

Alter Sack
Der Kampf beginnt dann mit der Erstattung der Rücksendekosten von GB, das macht PayPal nicht.
Da musst Du bei GB Geduld haben und hartnäckig bleiben.
Im Spoiler mal mein Schriftverkehr mit GB vom Eintreffen in China bis zur Zahlung der Versandkosten.
Hatte ich ja schon vorgewarnt.
Also dranbleiben und Gedult.
Gearbest Customer Support At 03/06/2017 03:22:00 CST

Dear XX,

Thank you very much for your quick reply.



We are so sorry to bring you inconvenience.

Please kindly understand the tracking information shows delivered does not mean that we have received it.

Also our warehouse need time to register and confirm it inthe thousands parcels.



Please wait for 3-5 working days.



Thank you for your continued assistance.



Best Regards

Jerica

gearbest Customer Service

http://www.gearbest.com/

XX XX At 03/11/2017 06:47:02 CST

ello
It's now 5 working days.
Unfortunately, I get no Satusmeldung you.
Please transfer 45,99 EUR on my PayPal account
XX.XX@gmx.de

I'm getting a little disapointed.

Best regards
XX XX

Gearbest Customer Support At 03/11/2017 05:29:16 CST

Dear XX,

Thank you very much for your message.



We are so sorry to bring you inconvenience.

We checked with the tracking site and got the lastest tracking information .



Please check the following link: http://www.17track.net/en/track?nums=xxxxx

You can see the package had not been delivered.



Thank you for your continued assistance.



Best Regards

Jerica

gearbest Customer Service

http://www.gearbest.com/

XX XX At 03/11/2017 08:39:08 CST

The package was delivered.
It could not be too but at the address specified by you.
Why can't I say. That's your problem.
Please clarify this incident.

I have no influence on the delivery to your address!
Please contact your shipping carrier in China.

Best Regards

Gearbest Customer Support At 03/12/2017 02:23:25 CST

Dear XX,

Thank you very much for your message.

We checked the shipping information is unusual of your package.

We will start a claim for the package with the carrier and the carrier will trace your package from their end.



We will take further action for you when we have the result.

Could you please kindly give us 5-7 days for this processing?



Please rest assured that we will always here to solve your issues.

Thank you for your continued cooperation and kind assistance.



Best Regards

Jerica

Gearbest Customer Service

http://www.gearbest.com/

XX XX At 03/12/2017 08:52:29 CST

OK, I'll wait.
But, the problem is not with me.
I did so everything as you requested it.

If the delivery is not possible at your address I cannot influence that.

Best regards
XX XX

Gearbest Customer Support At 03/13/2017 09:44:13 CST

Dear XX,



It is my honor to serve you.



Please rest assured about your package.

Please kindly wait few more days.



Thank you for your patience and kind support.

If there are any additional problems or further queries, please feel free to contact us and we will do our best to assist you.



Best Regards

Ahern

Gearbest Customer Service

http://www.Gearbest.com/

XX XX At 03/19/2017 09:25:25 CST

The return has been added to the 12.03.2017 you receive.
http://www.17track.net/en/track?nums=xxxxx

Unfortunately you have not provided always still my return costs of 45,99 EUR me.
When can I get my money now?
So not to deal with customers.
Please transfer the amount immediately on my PayPal account.
XX.XX@gmx.de

Best regards
R.XX

Gearbest Customer Support At 03/19/2017 01:20:02 CST

Dear XX,



It is my honor to serve you.



We haven't received your package yet, your package in our local post office, please wait a week for processing.



Thank you for your patience and kind support.

If there are any additional problems or further queries, please feel free to contact us and we will do our best to assist you.



Best Regards

Ahern

Gearbest Customer Service

http://www.Gearbest.com/

XX XX At 03/28/2017 08:46:36 CST

It again a week passed.
You have contacted me.
How long do you take me still?
Are you kidding me?
Me please my money on you.
So, you can not deal with customers.
I expect an immediate payment.

Best regards
R.XX

GerBest is represented at chinamobiles.org.
I could post the entire operation there.
It is certainly interesting for other customers how you behave towards me.

Gearbest Customer Support At 03/28/2017 05:28:24 CST

Dear XX,

Thank you for your reply.


You have sent the item on Feb 17,your delivery will expire on Apr 17
On that date if we haven’t received the package we will consider it lost and resolve it for you.

Thank you for you ongoing patience.



Best Regards
Jerica
Gearbest Customer Service
http://www.gearbest.com/

XX XX At 03/28/2017 06:39:55 CST

What is this?
You have received the package in the 12.03.2017.
http://www.17track.NET/en/track?Nums=CY744451952DE&FC=0
How long do you take me still?
It is an impertinence.
Keep your promise.
Now give me my return costs.

R.XX

Gearbest Customer Support At 03/29/2017 01:51:58 CST

Dear XX,

Thank you for your message.

Even the tracking shows delivered but we have not found it in our warehouse.

Please wait until the deadline.

We will improve better in the future.

Have a nice day !

Thank you for your continued and kind support.



Best Regards

Jerica

Gearbest Customer Service

http://www.gearbest.com/

XX XX At 03/29/2017 06:47:50 CST

Sorry, but that's not my problem.
What can the customer for this if you have no code in the system?
I'm very angry!

Gearbest Customer Support At 03/30/2017 02:53:42 CST

Dear XX,

Thank you very much for email.



We are so sorry to bring you inconvenience again.



Please wait until the deadline Apri 17th.

If we still have not find it in our warehouse we ill consider it lost and offer you solutions.

Thank you for your continued support.



Best Regards

Jerica

gearbest Customer Service

http://www.gearbest.com/

XX XX At 04/11/2017 04:34:23 CST

You should have found now slow the package.
I have fulfilled all of the conditions for the return.
Now I expect it also to the conditions hold.
Give me my shipping costs.
If you have internal problems I'm not responsible.
An impossibility as you with their customers work around it.

Gearbest Customer Support At 04/11/2017 04:56:18 CST

Dear XX,

Thank you for your feedback.

We have refunded you on Mar 22th.

Please check your paypal account.

Please not the return shipping cost is covered by the customer.



Thank you for your continued understanding and kind support.



Best Regards

Jerica

Gearbest Customer Service

http://www.gearbest.com/

XX XX At 04/12/2017 05:13:18 CST

Quote Gearbest

"After GearBest has received the returned product and confirmed the product is faulty, the return shipping cost will be refunded based on a valid return receipt up to a maximum amount of 50 USD. For example if the return shipping fee is 30 USD, Gearbest will refund the same amount of 30 USD to the customer. However, if the return shipping is 55 USD, Gearbest will refund the maximum amount, which is 50 USD. If our technical teamdetermine the item is not DOA , GearBest will not compensate the return shipping fee. Refund requests for a return shipping fee without a valid RMA return receipt slip will not be accepted.
For overweight (2kg or above) or oversize products (i.e. the sum of the length, width and height of the package size exceeds 90cm), we will only compensate the return shipping fee up to a maximum of US$50."

Dear GerBest team,
You have given me a defective Ownice C500 OL - 7001F Bluetooth 7.0 inch car Navigator sold.
I've claimed this device on time.
She offered unacceptable discounts.
Affiliated agreed a return.
It's done on time.
The purchase price has been paid through PayPal.
You promised me that you reimburse the return costs up to 50 USD.
The Rücksendekoste of 45,99 EUR were paid in advance by me.
All the documents have been sent to you.
Now they refuse to reimburse this cost me, what is this?
It is paid a normal practice for delivery of defective goods of the seller that cost return shipping.
The buyer is not responsible the merchandise is defective.
I'm asking you to refund me my money.
Way to treat any customers.

Best regards
XX XX

Gearbest Customer Support At 04/12/2017 04:49:58 CST

Dear XX,

Thank you very much for contacting us again.



Please kindly send the shipping cost proof to us.



We would like to express apologies for your inconvenience again .



Thank you for your ongoing support.



Best Regards

Jerica

gearbest Customer Service

http://www.gearbest.com/

XX XX At 04/12/2017 07:08:42 CST

Dear Jerica,

I had already submitted the invoice and all other relevant documents.
Now yet again.
The invoice amount is 45,99 EUR.
Is my PayPal address

XX.XX@gmx.de

The invoice as a PDF attachment

Best regards
XX XX

Gearbest Customer Support At 04/13/2017 11:49:35 CST

Dear XX,

Thank you very much for contacting us again.



Now we can refund you 49.06 USD to your paypal account.

Could you please kindly confirm it ?



We would like to express apologies for your inconvenience again .



Thank you for your ongoing support.



Best Regards

Jerica

gearbest Customer Service

http://www.gearbest.com/

XX XX At 04/13/2017 06:58:53 CST

Yes, I ask.

XX.XX@gmx.de

Thank you very much
Best regards

XX XX

Gearbest Customer Support At 04/14/2017 10:03:09 CST

Dear XX,

Thank you for your feedback.

We are arranging the PayPal refund of 49.06 USD now.

Please allow up to 48 hours for the transaction to appear on your Paypal account.
You can view the status of your refund from your Account History.
> Log in to your PayPal account.
> Click History

If you do not have a Paypal account, please allow up to 7-14 business days.


Thank you for patience and understanding.

Best Regards
Jerica
Gearbest Customer Service
http://www.gearbest.com/

XX XX At 04/18/2017 08:31:32 CST

Hello

so far I showed still no deposit on my PayPal account.
I'm still waiting.

Best regards
XX XX

Gearbest Customer Support At 04/18/2017 08:37:42 CST

Dear XX,

Thank you very much for contacting us.



We are so sorry to bring you inconvenience.

It is under processing and delayed by the weekend.

Please wait a few days I will confirm it the related colleague again.

Thank you for your continued assistance.



Best Regards

Jerica

gearbest Customer Service

http://www.gearbest.com/

XX XX At 04/20/2017 05:35:03 CST

Hello

Please tell when I will get my money.
How long have you to put me?

Best regards
XX XX

Gearbest Customer Support At 04/20/2017 08:55:28 CST

Dear XX,

Thank you very much for contacting us.



We are so sorry to bring you inconvenience.

It is unnormal.

We will confirm it again with the related colleague.

Please kindly wait a few more.



Thank you for your continued assistance.



Best Regards

Jerica

gearbest Customer Service

http://www.gearbest.com/

XX XX At 04/21/2017 06:25:32 CST

Dear Jerica,

Also today I could find no money on my PayPal account.
How long do you take me still?
You your colleagues unable?
Then cancel you these employees.
There should be enough other workers in China.
It can but not so hard his mite to arrange a payment a few mouse clicks.

Best regards
XX XX

Gearbest Customer Support At 04/21/2017 04:41:57 CST

Dear XX,

Thank you very much for replying.



We are so sorry to bring you inconvenience again.



There are some errors during the refund process.

OUr colleague are trying to repair it now.

Also it may be delayed by the coming weekend.

Wish you can wait for another 2 days.

Thank you for your continued assistance.



Best Regards

Jerica

gearbest Customer Service

http://www.gearbest.com/

XX XX At 04/25/2017 06:07:30 CST

Sorry, I wait and wait and wait and wait and wait...
How long do now?

It is a shame how me around.
Pay me my money.

R.XX

Gearbest Customer Support At 04/25/2017 02:39:39 CST

Dear XX,

Thank you very much for contacting us.



We are so sorry to bring you inconvenience.

We checked today the refund is successful.

Could you please check it again ?



Thank you for your continued assistance.



Best Regards

Jerica

gearbest Customer Service

http://www.gearbest.com/

XX XX At 04/25/2017 06:56:44 CST

OK

Gearbest Customer Support At 04/26/2017 10:51:55 CST

Dear XX,

Thanks for your reply, we would like to help our valued customer solve the issue.

This ticket would be closed in further. If you have any further question, please feel free to contact us and submit a new ticket.

How to contact us:
Please send message to our support center http://support.gearbest.com/ and choose the correct question type.

Thanks for your support.



Best Regards
Jerica

Gearbest Customer Service
http://www.gearbest.com/
[/spoiler)
 

Hawasch

New Member
Bin weiterhin dran...Gearbest hat den Erhalt inzwischen bestätigt und den refund der Versandkosten am 06.06 binnen 48 Std. zugesagt.....nun gut sind jetzt 96 Std. und ist noch nichts passiert...hab heute mal eine kleine Erinnerung geschickt....natürlich bleib ich da dran.

Hinsichtlich dem Zurückschicken tritt ab 01.07.17 die neue ADR (Gefahrgut) ja erst "richtig" in Kraft. Die Händler werden es wohl irgendwie weiterhin schaffen, entsprechende Waren zu senden...aber ich denke insbesondere die Rücksendungen werden sich dann noch schwieriger gestalten.....übernimmt doch keiner Rücksendekosten in Höhe von ca. 100 Euro aufwärts (DHL Express; Gefahrgut) ????. Hat sich da mal jemand Gedanken drüber gemacht ?
 
A

altmann

Guest
Hat sich da mal jemand Gedanken drüber gemacht ?
Ohh, er liest auch China-Gadgets :)

Mein Gedanke dazu: Ich bestelle in China nur bis zu einem Wert, zu dem ich einen Totalverlust verkraften kann. Bis jetzt bin ich damit ganz gut gefahren. Wenn ich was zurückschicken kann und das Geld zurück erhalte, sehr schön. Wenn es halt nicht klappt und ich das ganze als Lehrgeld verbuchen muss, kann ich auch mit leben..
 

Hawasch

New Member
Ohh, er liest auch China-Gadgets :)
Na logisch ....;)..aber nicht nur....denke kann ich mir in Zukunft eh sparen.....vielleicht hin und wieder ein Gadget, aber sicher nichts mehr für 450 Euronen.....

So richtig bewußt wurde mir das mit den neuen Vorschriften auch erst, als es mal brisant wurde.
 

Hawasch

New Member
So hab nun die 3. Antwort im Ticket System bekommen, dass mir der (reine) Kaufpreis doch schon rücküberwiesen wurde....habe nun zum 4. mal den Shipping Bon angehängt u. darauf hingewiesen, dass die Rücksendekosten komplett fehlen.....hab das schon vorgefertigt.....quasi ein Baustein....bin mal gespannt wieviel Antworten ich brauche :)
 
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