Moonk
Member
Hallo, habe mir bei Gearbest ein Vernee Apollo Lite bestellt, leider kam das Smartphone schon defekt bei mir an.
Der Touchscreen funktioniert nur sporadisch, meistens gar nicht, friert ein und man kann nur über Vol.+ und Power einen Neustart erzwingen.
Im Gerät rollt ein loses Teil herum, könnte eine kleine Schraube sein.
Also normalerweise ein Dead-On-Arrival-Garantie Fall (DOA).
Habe auch am selben Tag bei Gearbest ein Ticket eröffnet.
Ich sollte das Teil auf Werkszustand zurücksetzen, den Touchscreen sollte ich kalibrieren, wie soll man das machen wenn er nur manchmal für ein paar Sekunden funktioniert. Auch sollte ich den Akku wechseln, der aber fest verbaut ist.
Habe bei Paypal Käuferschutz beantragt, Gearbest hat jetzt bis zum 31.8. Zeit zu antworten.
Der Support von Gearbest hat vorhin auch geschrieben.
Dear xxxxxxx,
We would like to extend our apologies for this inconvenience.
Kindly refer to our warranty policy here:http://www.gearbest.com/about/warranty-and-return.html
http://www.gearbest.com/about/terms-and-conditions.html
After reviewing your case, please review our possible solutions:
1)Return the item back to us
You can return the item back to us in China as per our terms and conditions indicated in the link above.
Once we receive the item , we can exchange or offer a product refund which is 199.99USD back to your .As long as the item does not exceed the 45 day money back guarantee limit.
2)Keep the item and accept a partial refund .
We can offer 40 USD on your payment account .
3)Resend a replacement (No return)
We can resend you a replacement but we kindly ask you cover partial cost of item and the shipping fee which is 120USD.
We will then arrange a shipment and send you an invoice if you choose this option.
Can you please let me know your decision?
You may check the cost of returning item back to us in China before deciding.
I look forward to hearing from you.
Thank you for your understanding.
Best Regards
pengmi
Gearbest Customer Service
http://www.gearbest.com/
So sieht also bei Gearbest die Dead-On-Arrival-Garantie aus.
HG Hermann
Der Touchscreen funktioniert nur sporadisch, meistens gar nicht, friert ein und man kann nur über Vol.+ und Power einen Neustart erzwingen.
Im Gerät rollt ein loses Teil herum, könnte eine kleine Schraube sein.
Also normalerweise ein Dead-On-Arrival-Garantie Fall (DOA).
Habe auch am selben Tag bei Gearbest ein Ticket eröffnet.
Ich sollte das Teil auf Werkszustand zurücksetzen, den Touchscreen sollte ich kalibrieren, wie soll man das machen wenn er nur manchmal für ein paar Sekunden funktioniert. Auch sollte ich den Akku wechseln, der aber fest verbaut ist.
Habe bei Paypal Käuferschutz beantragt, Gearbest hat jetzt bis zum 31.8. Zeit zu antworten.
Der Support von Gearbest hat vorhin auch geschrieben.
Dear xxxxxxx,
We would like to extend our apologies for this inconvenience.
Kindly refer to our warranty policy here:http://www.gearbest.com/about/warranty-and-return.html
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1)Return the item back to us
You can return the item back to us in China as per our terms and conditions indicated in the link above.
Once we receive the item , we can exchange or offer a product refund which is 199.99USD back to your .As long as the item does not exceed the 45 day money back guarantee limit.
2)Keep the item and accept a partial refund .
We can offer 40 USD on your payment account .
3)Resend a replacement (No return)
We can resend you a replacement but we kindly ask you cover partial cost of item and the shipping fee which is 120USD.
We will then arrange a shipment and send you an invoice if you choose this option.
Can you please let me know your decision?
You may check the cost of returning item back to us in China before deciding.
I look forward to hearing from you.
Thank you for your understanding.
Best Regards
pengmi
Gearbest Customer Service
http://www.gearbest.com/
So sieht also bei Gearbest die Dead-On-Arrival-Garantie aus.
HG Hermann